Over mij

Monique Terlouw

Hoe ik ondernemer werd …

Bijna twintig jaar heb ik in loondienst gewerkt als (directie)secretaresse en office manager. Binnen verschillende bedrijven, van kleine regionale kantoren tot grote internationale organisaties, heb ik ontzettend veel ervaring op kunnen doen en de ontwikkelingen van het secretaresse-vak ervaren. En toen kwam de crisis … Hoewel mijn contract kleiner werd, kon ik blijven werken waar ik werkte. Maar ik wilde meer dan dat, meer dan gewoon mijn werk doen en netjes mijn uren maken. Ik wilde het anders, ik wilde mijn eigen plan trekken, mijn eigen weg gaan. Toen is, op 1 september 2014, Tikken & Meer secretariaatsservice geboren en was ik ‘opeens’ ondernemer. Ik, die zo houd van zekerheid en vastigheid (een goede verzekering, een fijn pensioen…), stortte me in de onzekere wereld van het ZZP-schap. En met succes! Opdrachtgevers vonden mij (of ik vond hen;) en door hun aanbevelingen breidde mijn klantenkring zich langzaam uit. Tot het moment dat ik het besluit nam mijn compleet te willen focussen op mijn eigen bedrijf. En toen was ik los!

Hoe mijn focus ontstond….

Tijdens netwerkevenementen, door opdrachtgevers en gewoon ‘toevallig’ kwam ik steeds vaker in contact met ZZP’ers met een prachtig bedrijf en nog mooiere plannen, maar met één heel groot probleem: TIJD. Of liever gezegd: het gebrek hieraan. Ooit kozen zij voor het ondernemerschap om een bepaalde dienst waar zij in uitblinken of product waarvan zij het beste verkopen aan te bieden. Maar waar ze niet voor kozen – en wat ze er wel automatisch bij kregen – zijn al ‘randzaken’ in hun bedrijf. Administratie, Social Media, een overvolle inbox, een website die bijgehouden moet worden … Ik zag gepassioneerde ondernemers uitgeblust raken en hun focus verliezen. En naast de zakelijke problemen, is een werkweek van tachtig uur voor je privé leven ook niet echt bevorderlijk. Ik merkte dat ik voor die groep écht iets kon betekenen en opeens had ik mijn doelgroep scherp. Ik wilde aan de slag met ZZP’ers; persoonlijk contact, korte lijnen, hard werken en mensen écht helpen. Het is zo fijn om te zien hoe opgelucht mensen zijn als ze maar een paar taken van hun to-do-list kunnen schrappen. Want waarom zou je uren zitten zwoegen op je nieuwsbrief als een ander dit veel sneller voor je doet en je die tijd kunt gebruiken voor je klanten (lees: declarabele uren)?! Zo werd ik de rechterhand voor ZZP’ers die zich willen focussen op hun kernactiviteit en klanten, met als gevolg: betere focus, hogere omzet en meer vrije tijd.

Hoe ik werk …

De basis van een goede samenwerking is voor mij Vertrouwen. Inderdaad, met een hoofdletter V. Ik begrijp dat het voor jou lastig kan zijn om iemand toe te laten in jouw bedrijf, zeker iemand die op afstand zaken voor jou regelt. Daarom start ik nooit een samenwerking zonder een persoonlijke ontmoeting en heb ik duidelijkheid en openheid hoog in het vaandel staan. Ik wil graag dat jij mij gaat zien als onderdeel van een team; het team dat wij samen gaan vormen.

Hoe je nog meer te weten komt …

Wil je meer weten over mij, mijn ervaring of wat ik specifiek voor jou zou kunnen betekenen? Bel mij of stuur een berichtje via het contactformulier.

Monique